Goveja juhica s sušijem

Ura je 13. Že vse dopoldne se pakiram iz hiše, češ, samo še to pospravim, potem pa res v trgovino po živilske nujnosti. Zazvoni telefon, hipno se dogovorim za kosilo. Nakupi bodo že počakali. Čez pol urice sedim za mizo pri njej in srebam domačo govejo juhico.

V mojem multikulturnem Vancouvru je nešteto takih interakcij, ki se zgodijo samo in predvsem zaradi tvojega porekla. Ljubim jih vse po vrsti. Hrvaška prodajalka medu na tržnici v West Endu. Srbski prodajalec unikatnih magnetnih izdelkov na Granville islandu. Adam in Eva v Parksvillu. N., D., I., Š., T. In še mnogi drugi, ki so odprli svoja srca samo zato, ker sem Slovenka. Njihova. Naša.

Te instant topline Kanadčani Kanadčani (namerno zapisano dvakrat) ne razumejo. Besede diaspora ni v njihovem socialnem besednjaku. No, mogoče se motim, ampak dozdeva se mi, da ne morejo v enaki meri kot mi – morda Slovani še toliko bolj – dojeti, kaj pomeni dom  stran od doma. Kaj pomeni stik s svojo kulturo, pa četudi ne gre za človeka s tvoje ulice – kulturni mostovi prečkajo številne bregove.

Meni pomeni ogromno. Jaz Slovenije nisem zapustila zato, ker bi mi bilo grozno; nasprotno, bilo mi je super in še vedno nosim ta imidž v srcu in ga razstresam naokoli ter prostovoljno opravljam delo turističnega promotorja. Odšla sem, ker sem iskala nove priložnosti, take, ki jih doma nikdar ne bo. Zato sem danes tu. In nič ni bolj veličastnega kot najti delček domovine tako zelo daleč stran, pa četudi v precej preoblikovani izdaji.

Interpretacije so indivdualne. Zame so enostavno prekrasne: da lahko govorim v materinščini, da se lahko smejim istim šalam, da lahko opravljam iste brezveznosti. Da sem lahko jaz v svoji slovenski verziji sredi Kanade.

Da lahko jem govejo juhico z nudlni, zatem pa cimrov suši.

Komentar?

