(Spet) V ZDA, kjer je vse pol ceneje …

Končno sem odkrila skrivnost bivanja v Vancouvru: živiš tu, čim več pa nakupiš takoj čez mejo, v ZDA!

Prehod Peace arch - zdaj že standardni razgled ...

Prehod Peace arch – zdaj že standardni razgled …

V ZDA sem bila od leta 1998 že tolikokrat, da sploh več ne štejem, sploh pa med bivanjem v Vancouvru. Meja je namreč oddaljena samo kakšne pol urice vožnje, torej približno tako nekako, kot da bi iz Ljubljane šli na kavo v Trst. Samo da gremo tu po prehrambene nakupe – no, pa saj ti časi z istim razlogom migracije v Trst niso tako daleč stran …

Ljubezen moja

Ljubezen moja

Eden od največjih prehrambenih biserov zame v ZDA je veriga trgovin pod imenom Trader Joe‘s. V Kanadi jih ni, česar še nisem prebolela. Zakaj? Ker je Trader Joe’s ena izmed najboljših hramov za kupovanje hrane za moje pojme do zdaj.

Moj oddelek

Moj oddelek

Mesto prehrambenih sanj

Mesto prehrambenih sanj

Štacune trgovca Jožeta so neizmerno barvite, očesu prijazne in nasploh prijetne. Izdelki pa še toliko bolj. Grobo rečeno je kakšnih 90 odstotkov blaga njihove lastne blagovne znamke, in to vrhunske kakovosti: dobi se vse, tudi kamutovo/kvinojino/čičerikino moko in vino (!) z nalepko Trader Joe’s. Temu primerne so tudi cene (v primerjavi z Vancouvrom), zlasti na področju mleka in mlečnih izdelkov: če bi za eno klado brie sira v svojem trenutnem mestu odštela $20, sem tu zadevo kupila za $5. Brez heca, tako velike so razlike.

Bilo kuda Tito svuda!

Bilo kuda Tito svuda!

Poleg mlečnih izdelkov je največja razlika tudi pri alkoholu. Klenim Evropejcem mojega kova nikdar ne bo šlo v račun, kako lahko za steklenico chiantija ali merlota odšteješ $40 in več, zato so ameriške cene žlahtne kapljice več kot balzam za dušo (in denarnico). Žal sva se midva tokrat obrisala pod nosom: iz ZDA je v Kanado namreč prepovedano vnašati alkohol (oz. ga je treba prijaviti za carino – isti šmorn), če ostaneš manj kot 24 ur; ob daljšem obisku je brez carine dovoljeno prinesti 1,14 litra alkohola, 24 piksen piva ali 1,5 litra vina. Ah, pa gredo moje petdolarske steklenice carmenera Trader Joe’s …

bellingham_iva_gruden-6

Don’t worry, be happy – ampak samo, če ostaneš vsaj en dan …

V soseščini obstaja še ena podobna super zadeva, imenovana enostavno The Markets. Za razliko od Jožeta so te trgovine samo na severozahodu ZDA, kar je seveda zame blazno prikladno. Ponovno gre za prodajalno s kakovostnimi prehrambenimi in drugimi (kozmetičnimi, knjižnimi, itd) izdelki za dostojno ceno. Navdušil me je tudi njihov sveži solatni bar in kosilo na licu mesta, tako da sva si omislila kosilo kar tam: sveže pripravljen stir fry zame in juhica zanj. Vse tako zelo okusno in tako zelo poceni: moj obrok je bil $4. Ponovno še en protidokaz mitu, da se v ZDA je samo hitro in ogabno prehrano. Daleč od tega: sodeč po mojih bogatih potovalnih izkušnjah lahko z največjo gotovostjo trdim, da tako dobro in zdravo, kot lahko – ni pa nujno! – ješ v Severni Ameriki, težko postoriš v Evropi. (Dopuščam možnosti, da me kdo prepriča drugače.) In še en biser: ker je bil ravno četrtek, so bili vsi rinfuza (bulk) izdelki za četrtino znižani, tako da sem si nabavila ovsenih kosmičev po mojem za kakšna dva meseca vnaprej.

Vse možne veganske in vegetarijanske opcije

Vse možne veganske in vegetarijanske opcije

Moj sveže pripravljen stir fry

Moj sveže pripravljen stir fry

In potem nazaj v “sončni” Vancouver … ne s tistim na nebu, pač pa v nas. Do naslednjič, drage moje ZDA.

You are my sunshine ... not.

You are my sunshine … not.

5 thoughts on “(Spet) V ZDA, kjer je vse pol ceneje …

    • Uf, Trader Joe’s in The Markets sta po mojih izkušnjah daleč od Hoferja! Vsaj kar se samega izgleda in ponudbe, ne pa cen tiče. 🙂 Seveda v primerjavi z nekim običnim supermarketom tu v Vancouvru. Pri obeh pa vege ponudb ne zmanjka … tu so res nebesa za tovrstno prehranjevanje, pa da ne pozabimo še na gluten free, dairy free, itd … za vsako dietno preferenco raste štacunca oz. vsaj oddelek 🙂

      • *vzdih* … se mi je kar zdelo. Ne glede na “legende” o določenih državah: bolj so razviti, boljšo ponudbo hrane imajo … Tudi če splošno veljajo za nevegetarijance, npr. Finci ali Londončani. No, na Švedskem in v Franciji je malce težje :-), ampak če si tam poleti, itak ni tako važno (takrat jem kakršno koli zelenjavo, surovo, brez posebnih dodatkov, ker paše, pozimi pa bi seveda zmrznila 🙂 )

        Finta je v tem, da je lastnik Trader Joe-ja tudi lastnik družbe Aldi Nord, ki jo v Sloveniji poznamo pod imenom Hofer :-), vseeno ni primerjave, ker tudi največji nemški Aldi ni tako dobro založen kot Trader Joe’s … vsaj po tvojih slikah in opisih sodeč.

      • U, tega pa nisem vedla, da je isti lastnik! Hvala za razsvetljenje 🙂 Ja, med Hoferjem in Traer Joe’s ni primerjave. Pa da ne bo pomote, ko sem doma, rada zavijem v Hofer po določene izdelke. Ampak … no, saj veš. 🙂 Jaz sicer nisem vege, ampak se vedno znova razveselim tovrstne ponudbe tako nekje na poti. In ja, odkar sem bila prvič v ZDA in potem par let kasneje v Kanadi, niti slučajno ne prikimavam, da ima Severna Amerika zanič prehrano. Prej obratno. Res je, vsekakor, da imajo OGROMNO hitre prehrane in izdelkov, ki jih doma niti slučajno ne poznam (npr. processed cheese, real mayo pa take fore), ampak imajo tudi drugi del spektra. Sploh tu na zahodu, kjer so itak sami vege, drevesa objemajoči in oceanu pojoči hipiji. 🙂

  1. Pingback: Portlandia v vsako vas 1/2 | Devet ur manj

Komentar?

