Kaj sem letos domačim podarila za praznike

Ekstremne razmere zahtevajo ekstremne prijeme, zato sem letos domačim iz daljne Kanade za božično-novoletne praznike poslala paket. Niti slučajno ne s sponzoriranjem predrage kanadske pošte, pač pa lepo po internetu prek Bookdepository z Otoka. Podarila sem jim štiri knjige, ki so po moji presoji precej pomembne, zabavne, koristne, informacijsko bogate in na trenutke tako zelo kruto resnične, da je stežka brati dalje. Katere in zakaj, opisujem v nadaljevanju.

Alex: Lone Lee: The Hymn of the Voiceless: Moje delo v vinoteki je več kot delo, in predvsem priložnost, da spoznam enkratne ljudi, kot je moj sodelavec Alex. Francoz, ki je pred šestimi leti s svojo družino emigriral iz Francije v iskanju drugačnega življenja. Pa vendar je nekatere stvari ohranil, kot je svoj talent – in profesijo – striparstva. Ustanovil je založniško podjetje Shmilblick (ja, bo treba kar parkrat naglas prebrati), med drugim je svoj strip Black Belt Yoga prodal tudi v Hong Kong. Njegova prva knjiga je tako obetala, še preden sem jo prebrala: fascinantna povest (oz. le njen prvi del) o iskanju ljubezni glavnih junakov Lone in Lee s potovanji skozi prostor in čas, zvito prepletena s številnimi dejanskimi zgodovinskimi fakti, polna socialno-političnih podtonov in podkrepljena seveda z izjemnimi risanimi podobami. Ker je zgodba resnična, inteligentna, aktualna in pristna. Komaj čakam nadaljevanje.

Michael Pollan: Omnivore’s Dilemma: Končno mi je le uspelo prebrati to knjigo. Manifest prehrambenemu poreklu, ki ne ostaja le znotraj Severne Amerike, pa čeprav se štiri zgodbe o iskanju izvora različnih obrokov avtorja dogajajo prav tam. Ker je prehrambena problematika brezmejna. Zakaj je obrok iz McDonald’sa škodljiv ne le za vaše zdravje, ampak za zdravje planeta oz. človeške blaginje nasploh? Zakaj je vegetarijanstvo moralno dvoumno? Zakaj je vprašljivo kupiti eko papajo iz Mehike? Zakaj se najbolj v zgodovini ukvarjamo s hrano, pa še vedno ne znamo jesti zdravo? In tisto, kar se že sto let sprašujem sama: zakaj smo pripravljeni odšteti 50 tisoč evrov za avtomobil dobre znamke, pri hrani pa se ravnamo zgolj po logiki čim cenejšega nakupa? Izjemno dobro argumentirana in še bolje spisana analiza sodobnih zablodelih prehranskih trendov. Definitivno ena od “Biblij” na moji knjižni polici.

Colin Beavan:No Impact Man: Človek, ki je šel v analiziranju svojega početja še dlje od Pollana in v letu dni izzval vsa svoja vsakodnevna dejanja. Vse z namenom nevplivanja na okolje. Eksperiment je res radikalen – in na to vseskozi opozarja tudi pisec – ampak ponuja številne iztočnice za razmislek o našem prekomernem vplivu na okolje: s čim se prevažamo (vštevši dvigala), kako jemo, zakaj so biorazgradljive plenice še vedno slabe, in podobno. Prav gotovo precej, če ne celo preveč zagatnih situacij, kjer naši obrambni mehanizmi še kako kričijo v svoj prav. O vsem skupaj je posnel tudi dokumentarec, ustanovil nevladno organizacijo, na koncu je celo kandidiral za kongres. Mali človek, ki ga neskončno spoštujem zaradi vere v moč enega.

Mollie Katzen: Moosewood Cookbook: Po tistem čiliju v Duncanu ni bilo več poti nazaj: našla sem svojo Biblijo severnoameriške hrane, ki jo tako zelo obožujem. In ne, kot že stokrat, to ni hitra prehrana, pač pa zadeve, kot so poleg čijila še koruzni kruh, split pea juha, različne solate, čatniji, pita kruh, vegeburgerji, kariji, spanokopita, korenčkovo pecivo in druge dobrote, ob katerih se mi cedijo sline že, če samo pomislim na svoje ameriško-kanadske eskapade. In gurujka (vegetarijanske) kuhinje z ameriškega vzhoda Mollie Katzen je vse to tako zelo lepo zapakirala v eno knjigo že leta 1977. Ko sem nanjo povsem po naključu naletela v eni od knjigarnic z robo iz druge roke na Commercial driveu, sem vedela, da sem prišla na cilj.

To je to. Upam, da bo moje ta knjižna gesta razveselila in da boste nekaj navdiha našli tudi vi.

Imam pa še eno prošnjo. Kot že nekaj let zapored bi me najbolj razveselilo, če bi lahko nekaj denarja šlo na račun Zveze prijateljev mladine Slovenije. Sploh tistim otrokom, nad katerimi bdi Anita Ogulin v ZPM Moste. Darujte. Postanite boter. Izboljšajte življenje tam, kjer ste – doma.

Komentar?

