Hiša dose, hiša sreče

A veste tisto, da se najboljše stvari zgodijo po naključju, brez pričakovanj, spontano? No, ko sem se oni avgustovski dan zgubila na Kingswayu (oz. prezgodaj izstopila iz avtobusa) in povsem slučajno naletela na južnoindijsko restavracijo House of dosas, sem si ponovno prikimala, da naključij ni.

Natakar leta

House of dosas oz. hiša dose je zame kmalu postala ekvivalent mini raja na Zemlji. Predvsem sem presrečna, da v Vancouvru obstaja tudi južnoindijska kuhinja, ki se za razliko od severnoindijske ne posveča samo samosam in čapatijem, pač pa bazira precej bolj na kokosu in rižu. Kdor se spomni moje obsesije s temi južnoindijskimi palačinkami, ve, o čem govorim. Kdor ne, naj bere dalje.

Dosa (oz. v Maleziji tosai) je božanstvo v malem. Gre za palačinko iz riževe in lečine moke (ali pa pšenične), tanke kot papir, v katero zavijejo filungo po želji. Zraven ponudijo par karijev, večinoma z bogato vsebnostjo kokosa. Kot se mi je zapisalo že oktobra 2010 na mojem potovanju po Indiji:

Tokrat sem si na slepo privoščila ghee masala dosa in … bilo je izevnserijsko. Dimenzije so presegale okrogli jekleni pladenj, zato mi je natakar robove kar malo zavihal, zraven mi je nasul 4 tipe omakic. Neverjeten masleni okus se mi je topil v ustih in prisežem, da kdor je ustvaril doso, je moral imeti stik z božanskim.

In nič drugače ni tu!

Veeeeeeelika dosa za veeeeeelik apetit!

Čakanje v vrsti ob ponedeljkih, ko so vse dose $5.99 (+tax), se povsem splača. Dose so povsem takšne, kot se jih spomnim iz države porekla, vonjave isto omamne, stranke isto indijske (samo precej, precej manj jih je), mavrična zrna koromača isto osvežujoča, prsti desne roke – žlice in vilice v enem – enako rumene, natakarji isto zmigujejo z glavo levo in desno – in na TV se seveda nenehno vrti igra kriketa.

Palak paneer masala dosa osebno

Če bi se zaradi česa spet podala v Indijo, bi bilo to predvsem zaradi kulinarike. Ampak to, da je za ovinkom poleg drugih kuhinj sveta še tale, je po mojem dovolj močen signal, da lahko Indija še počaka. Dose pač ne.

One thought on “Hiša dose, hiša sreče

  1. Pingback: Korejski stil brez Gangnama | Devet ur manj

Komentar?

