Kako oditi iz Slovenije

Zadeva je dejansko težja, kot se morda zdi na prvi pogled (spakirat kufre in sest na letalo). Ne bom delila nasvetov o kupovanju kart in izogibanju pakiralnih manij a la kako spraviti v en kovček prtljago za eno leto, ampak naštela nekaj obveznosti, ki sem jih morala – nekatere raje, druge teže, tretje najteže – opraviti pred popihanjem. To so:

potrdilo o začasnem odhodu z ozemlja Republike Slovenije: Zapleten izraz, enostaven postopek. Uredijo ga na vsaki upravni enoti in zanj potrebujemo točno par minut (po tem, ko pridemo na vrsto po čakanju, seveda). Zelo priročno za vsa nadaljnja birokratska urejanja. Hecno je edino to, da moraš predložiti naslov, kamor se seliš, kar zna biti v primeru potovanj v neznano precej neugodno …

zdravstveno zavarovanje: Sama sem bila pred odhodom običajna državljanka, zato sem morala preklicati tako obvezno (na podlagi potrdila iz prejšnjega odstavka) kot dopolnilno ter si priskrbeti nezgodno zavarovanje z asistenco v tujini (to je menda predpogoj za pridobitev kanadske delovne vize, ampak mene niso prav nič povprašali po zdravju). Prvega in drugega sem za nedoločen čas (oz. eno leto) zamrznila, drugega sem si uredila za 365 dni.

odjava davčnega rezidenstva: Odvisno od davčnega statusa posameznika, ampak priročno se je pozanimati o tem, da ne pride do dvojnega obdavčevanja.

zamrznitev / preklic mobilne telefonske številke: Jaz sem se odločila za prvo možnost in doplačala razliko nakupa mobilnega telefona. Takoj po prihodu v Kanado sem si uredila tukajšnji telefon.

oddaja stanovanja: Zgledni najemniki se že najdejo, ampak praznenje in čiščenje stanovanja, to, to pa je peklensko opravilo! A imamo kje v Ljubljani kako shrambo, kamor lahko stvari spraviš za nek krajši čas? Ker moja špajza je pač samo toliko velika …

preverjanje veljavnosti osebnih dokumentov: Na srečo sem se morala urediti le osebno izkaznico in novo fancy vozniško dovoljenje, potni list sem menjala že prej.

slovo od najbližjih in najdražjih: Še ugotavljam.

8 thoughts on “Kako oditi iz Slovenije

  1. Bravo, jaz samo še podpiram take odločitve.Sem tud sama želela pred leti k stricu
    v Kanado, pa so me otroci in družina prehiteli.Zdej se pa ta star noče spokat…. 🙂

  2. Odjavila sem se od vseh inštitucij. Šla povsem osvobojena vsega. Bila na začetku woofer, kasneje pa sem si poiskala delo v sadovnjakih in pridobila delovno vizo, ki mi je pomenila podaljšanje mojega bivanja v novi deželi. In ko si prost vseh teh “socialnih” zadržkov in si odgovoren sam zase….Ej…Vam po pravici povem….Še karies zbeži:) In šele takrat spoznaš, kakšen je pravzaprav namen socialne države… Ne v poneumljanju in zaščiti lenuhov, ampak v zaščiti tistih, ki si s svojimi rokami ne morejo več zagotoviti preživetja. Kajne, Iva, plevel pulit zna pa prav vsak:) In tako bi bilo prav. Danes pa preberem komentar, ki govori o tem, da je neka družina s “fliko zemlje” izgubila 40 evrov dodatka….Ker niso pripravljeni v roke vzet lopate in te strašne flike obdelati, da bi rodila? Še 40 evrov kazni jim manjka za neobdelano “fliko”.

Komentar?

