Kjer so knjige doma

Vancouverska javna knjižnica je zame ena najljubših postaj. Sploh ko se tam odvija redna razprodaja knjig.

Knjižnica je enostavno svojevrsten arhitekturni dosežek. Zgrajena je iz navidezno dveh delov, iz središča in polkroga, ki ga “ščiti” pred Chinatownom. Fascinacija se nadaljuje znotraj, saj ustvarja steklena streha (na vrhu pa, kakopak, drevesa) poseben čar. Tak, ki človeka kar premami k prebiranju in učenju.

Ampak tokrat je bil žur še večji: danes so začeli s štiridnevno razprodajo odsluženih knjižničnih in doniranih knjig. Vrata so odprli ob 10h, ob 11h, ko sem se mimo primajala jaz, je bila gneča že občutna.

Najprej sem še oklevala, ali se splača počasi stopicati proti posvečenemu prostoru, potem pa sem potrpela tistih 20 minut v vrsti med Kitajcem in Poljakinjo – in se znašla v knjižnem raju.

Najdražje knjige (ne-fikcija) so bile po $2,50, ostale pa po $1,50 (otorške) ali 75 centov (romani), CD-ji in DVD-ji po $2,50. Zaromala sem med mizami z romani, ostalim leposlovjem, znanstvenimi knjigami, umetnostnimi, biografijami, kuharicami (joj prejoj), otroškimi slikanicami, jezikovnimi priročniki, popotniškimi vodiči … Izbira je bila brezmejna: kar ni bilo na vrhu miz, se je skrivalo v škatlah pod njimi. Brez kakršnega koli reda, a z neznansko količino vabljivosti. Nič čudnega, da so se mnogi kar zakampirali pred njimi in iskali svoj zaklad.

Skorajda mi je bilo žal, da nisem prišla tako kot mnogi oborožena z vozičkom, večjim kot za sobotne nakupe na ljubljanski tržnici. A morala sem utišati srce in poslušati razum, ki me je vestno opozarjal, da 1) nimam absolutno nič prostora in da 2) vsega pač ne bom mogla poslati domov, razen če imam namen bankrotirati (ja, tudi poštne storitve so denarnici dokaj neprijazne).

Tako sem se disciplinirala in vzela samo šest knjig in tri CD-je (od tega sta bila dva dvojna) za skupnih $15,50. Hej – bilo je za dober namen, saj gre ves denar za delovanje knjižnice.

2 thoughts on “Kjer so knjige doma

  1. Quote: Znanje je prva obramba pred barbari! neznan avtor iz 2. stoletja a.d. Ko bomo lahko po tako spremeljivih cenah kupovali knjige v Sloveniji, bo tudi manj barbarov 😉

    • Se strinjam. Težava s slovenskimi knjigami (in ostalimi slovenskimi izdeli) pa je po moje v majhnosti trga – angleščino pač govori veliko veliko več ljudi …

Komentar?

